Keçən ilin son günlərini özünəməxsus yaradıcılıq
üslubu ilə seçilən Elçin Hüseynbəylinin əsərləri ilə keçirmişdim. Ədibin “Don
Juan”ına yazı həsr etsəm də “Balıq adam”a bu günlərdə qayıtdım.
Romanda oxucunu addım-addım izləyən mistik bir ruh
var. Əslində janr etibarı ilə mistik roman olmaqla yanaşı mətnaltı cümlələri
çox da uzaq olmayan keçmişə tez-tez səyahət edir.
Eyni zamanda mütəmadi olaraq, bir təkrarlıq rast gəlinir
romanda. Demək olar ki, hər səhifədə telefon zəng çalır, adam ona cavab vermir.
Hər cümlə başı arvadı ilə yaşadıqları ayrılıq sonrası düşüncələri, yuxular və
s. Geniş yer alıb.
Roman yuxu ilə reallıq arasındakı o dumanlı,
yarıgerçək abu-havada cərəryan edir.
Təsəvvür edin, bütün roman boyu, özünüzü hansıısa
partlamaya hazırlaşırmış kimi hiss edəcəksiniz. Yəni müəllif fikrində tutduğu əsas
ideyanı dilində sona qədər sürüyür, sonda bütün dərdini açıb tökür.
Əsəri oxuyərkən əvvəlindən sona qədər gələn təkrarçı,
bəzən mənasız görünən təsvirlər, nüanslar sizi sıxa bilsə də bütün diqqətinizi
finala toplayın.
Reallıqla utopiya arasında baş verən hər şey həssas
yanaşma tələb edir.
“Balıq adam” Azərbaycan ədəbiyyatında özünəməxsus
üslüb və mövzuya sahib romandır. Simvolika, rəmzilik, eyhamlar romanın əsas
qanı-canını təşkil edir.
Bütün bunlar fərdi problemlər fonunda verilsə də, bəşəri
narahatlıq bildirən mövqe xarakteri daşıyır.
Cəmiyyətdə dəyişən hər şeyin forma deyil, mahiyyətdə
olduğunu işarə vuran yazıçı insanların yaşadıqları dünyanı akvariuma, özlərinin
o akvariumdakı balığa çevrilməsindən ürək ağrısı ilə söz açır.
Yazıçının önə çəkdiyi, onu narahat edən və bu əsərin
əsas ideyası kimi qarşımıza çıxan “mənəvi buxov” məsələsi özünün ən mükəmməl
qoyuluşu ilə bu əsərdə boy göstərir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder