Abbas səhətin yaradıcılığının ilk illəri özünəqədərki
ənənələrin davamından ibarət idi. Şair, illər sonra bu üslubunu kədərlə
xatırlayır. Daxili inqilab yaşayan Abbas Səhət epiqonçu şeirə qarşı qətiyyətlə
çıxır, yeni dil, mövzu, texnikanın ədəbiyyatda bir an öncə daxil etməyin əhəmiyyətini
başa düşürdü.
Publisist, şair,tərcüməçi, nasir
Abbas Səhətin yaradıcılığından üç hekayə oxudum:
Birincisi “Cərrahlıq” adlanırdı.
Çexova nəzirə kimi yazılıb. Əksər əsərləri kimi burda da peşəkar bədii təsvir
özünü göstərir. Digər tərəfdən, cahillik, geridəqalmışlıg, inkişafdan uzaq
olmaq və natəmizlik hekayənin ana xəttidir. Usta Əskər çirk içində üst-başı,
natəmiz dəlləkxanasında dəlləklik edir. Amma belə görünür ki, onun fəaliyyəti bununla
yekunlaşmır. Bir azdan içəri gələn molla Eyvazın diş ağrısı şikayəti ilə ona
müraciət etməyindən də görünür ki, usta, əməlli başlı “cərrahdır” diş çəkir,
baş qırxır, qan alır, ət yarır və s. hər şeyi “bacarır”
Molanın söhbət əsnasında ağrıyan
dişinə etdiyi “əlaclar” dan danışmağı onun cahilliyinin göstəricisidir. Amma əsl
məsələ elə bundan sonra başlayır, usta özünü tərifləyə-tərifləyə mollanın
ağrıyan dişini öz çirkli kəlbətini ilə çəkməyə çalışır...
Ikinci hekayə “Bədbəxt ailə”dir.
Bir ailənin faciəsi fonunda müharibələrin, çətin həyat şəraitinin ürəkdağladan
nəticələrini göstərir. Bütün ailəsi öldürülmüş Həmid kişi bir nəvəsini xilas
edib qaça bilib lakin o da möhkəm xəstədir. Xeyirxah insanların köməyi ilə
uşağa həkim baxır amma çox gecdir. Qoca Həmidin dili ilə, Abbas Səhət, o qədər
inandırıcı, kədərli formada hisslərini ifadə edib ki. əsəri təsirlənmədən
oxumaq mümkin deyil.
Üçüncü hekayə “Qaragünlü Həlimə”
dir. Adından da göründüyü kimi son iki hekayə yoxsul, bədbəxt insanların həyat
faciələrini əks etdirir. O insanlar başqaları tərəfindən görülmür amma A. Səhhət
onları öz əsərlərində yaşatmaqla öz vətəndaşlıq borcunu yerinə yetirməyə
çalışır.
Son hekayədəki təsvir o qədər dəhşətlidir
ki, oxucu özünü hansısa müharibə meydanında, alovların içində, soyuqdan
donanda, acından öləndə görür sanki. Buna baxmayaraq hekayələr bir qədər
natamam təsir bağışlayır. Xüsusilə də son hekayə. Insanların faciəli taleyilə
tanış olan oxucu istər-istəməz onun aqibəti ilə maraqlanır, amma ədib, sanki
bunun o qədər də əhəmiyyətli olmadığını, hazırkı vəziyyətin bir nəfərin taleyi
fonundan daha artıq düşündürücü olduğunu vurğulamaq istəyib.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder